Jak pracuji

 

Při psaní reklamních textů dbám na to, aby:

  • klient věděl, že nepíšu pro něj, ale pro jeho zákazníky
  • se návštěvník webu co nejdříve dozvěděl informaci, kvůli které přišel
  • návštěvník webu našel vše, co potřebuje
  • návštěvník webu pochopil veškeré benefity
  • se návštěvník aspoň jednou pousmál

Při editování kterýchkoliv textů dbám na to, aby:

  • se čtenář neztrácel v komplikované stylistice
  • čtenář našel to nejdůležitější v perexu
  • byl text dobře rozčleněn pro jednodušší čtení
  • měl výstižný titulek
  • neobsahoval opakující se informace

Smělé cíle, že? Kde k nim beru odvahu? Odpovědí by měl být následující příběh, který je, jak se s oblibou říkává: založen na skutečných událostech.

 

CV bez data a místa narození

Výzvy. Kdo by je neměl rád? A kdo by dřív nebo později nelitoval, že jejich lákavé volání vyslyšel?

Vyslyšel jsem výzvu studovat tvůrčí psaní na vysoké škole.

A napsal tam svou první knihu Dokola.

Vyslyšel jsem výzvu a upsal se serveru Sport.cz, pro který jsem obíhal fotbalové stadiony a psal z nich reportáže. Slavii jsem vůbec poprvé vyprovodil do Ligy mistrů. Ale kdepak z Edenu. Tam se ještě projížděly bagry; sešívaní tehdy hráli na promrzlém Strahově.

Pak jsem začal editovat. Posuzoval jsem texty, opravoval je, měnil je, dával jim poutavější titulky a online zkoumal, jak co na čtenáře působí. U toho jsem vydržel devět let.

A zas ta výzva: jdi dělat do novin.

Dva roky jsem editoval v deníku Právo.

Zkušenosti z psaní beletrie a žurnalistiky využívám při psaní reklamních textů. Jak? Umím poslouchat, umím tvořit texty a umím je upravovat. A také vím, že nejlépe se text ladí až týden poté, co byla napsána první verze. Jsou to mučivé dny a vyžadují disciplínu hodnou Froda Pytlíka.

 

Ale co bych pro vás neudělal. Jestli mě chcete trochu potrápit, začněte tady.

Napište. Odepíšu.